Na starších stránkách německého motocestovatele najdeme hezké počtení o jeho životní etapě s motocyklem Aprilia Pegaso. Toto jeho údobí trvalo necelé 4 roky a za tu dobu najel úctyhodných 85000 km ve jeho sedle. Motorka, dle jeho slov, dosloužila s 98500 km. Za celou dobu řešil spoustu drobných i větších potíží. Pro německy mluvící je na jeho stránkách spousta užitečných rad a návodů, jak z Pegasa udělat o kousek spolehlivější stroj. Pro koho je němčina španělská vesnice, tomu pomůže Google translate.
http://schradt.net/index.php?dir=mo/peg
Na zahraničním fóru Aprilia jsem narazil na velmi zdařilou přestavbu Pegasa ve verzi Tibet. Jak se mi podařilo dohledat, tak řecký majitel Pegasa použil při přestavbě přední vidlice WP a lité kola z KTM DUKE II, přední blatník byl použit z Aprilia Shiver, Zadní tlumič byl ponechán původní. Zrcátka pocházejí z modelu Dorsoduro a výfuky Leo Vince byli původně určeny pro Ducati Monster 696. Jak majitel dále přiznal, byla na motocyklu upravena elektroinstalace pomocí spínání přes relé, vyměněn regulátor za nový digitální a blinkry zaměněny za moderní LED. Motocykl se nyní objevil na řeckých inzertních serverech za 2750€ Vývojové etapy motocyklů Aprilia Pegaso Návod na úpravu dobíjení. Aprilia Pegaso 650 – úprava dobíjení V mnoha případech přebíjení Pegasa a následným vyvařením akumulátoru bývá příčinou konstrukční nedokonalost elektrického svazku a to ta, že měřící obvod je veden přes spínací skříňku a díky přechodovým odporům si regulátor mylně myslí, že je potřeba zvýšit nabíjecí napětí. Oprava je jednoduchá a zvládne ji i běžný uživatel.
|