28.04.07
Aprilia Pegaso Trail

Před čtyřmi týdny a po cca roce hodnocení a srovnávání jsem zakoupil sobě Aprilia Pegaso Trail 650 rv. 2007.
Na první pohled mazlík a co se týče jízdních vlastostí, tak není, alespoň z mé strany, o čem diskutovat. Pro zdolávání cest 4-té a nižší kategori je to super nástroj a ani na lesní cestě ( pokud se na této nenalézá serie hlubokých louží - nerad brodím ) se nemusí stydět.
Vzhledem k tomu, že nepožaduji výkon ostrého endura a rád se kochám krajinou, kudy jsem předtím max. profičel v autě, plahočil se na kole, či o místě věděl, ale nikdy neviděl tak se momentálně ve spolupráci s mazlíkem nalézám ve stavu plného uspokojení.

Postřehy :
- ten plast pod motorem je opravdu symbolika - nechávám si dělat přesný výpalek z kovu

- pořídil jsem si "neAprilia" padáky a spokojenost ( Hepko ) - řeším absenci hlavního stojánku ( asi Louise v Norimberku - vše na Moto jsem tam poříl za Super cenu ) neboť sám si v garáži řetěz nepromáznu

- spotřeba se po "zajetí" - nyní cca 2 500km dostala na cca 4,7l/100km

- ještě se mi občas podaří projet zatáčku na 2x, málo, nebo moc položím a pak je třeba dorovnat = problém vidím mezi pedály a řidítky ;o)

- po zadním nejezdím, ale při zařazení 2-3 a přidání plynu se mi to občas nechtěně povede = pro mne dostatečný výkon

- odstraňování hmyzu - Pullimax na plasty, nebo Čistič autoplachet - letos se těch hmyzáku teda urodilo

- začala mi "šisovat" krabička v níž je, na řidítkách, uložen startér , patrně nedostatečná UV ochrana - opět Ma-Fra pomoc Plast Protektor

Jinak vše OK bez jakýchkoliv závad či jen náznaku problému.Budu realizovat plnění obou pneu "antipichem" - směs, která zatáhne, zpružní a umožní dojetí bez použití antipich spreje.
Zajel jsem povinných 2 tis. Km za cca 3 týdny při teplotách 4-15°C, a po otevření otáček naplno jsem za hranicemi všedních dní.

Toť zatím vše.
Pegasům Zdar
Piškulák



14.6.07
Aprilia Pegaso 650 ie. rv.02

Pegaso jsem koupil na jaře 2004 po dlouhém ježdění na Jawách, hlavně na 350. Počáteční obavy z většího výkonu rychle opadly a překvapivě rychle jsem se se strojem zžil.

Jízdní vlastnosti:
-Příjemný vzpřímený posez neunavuje ani při dlouhých cestách, široká řidítka umožňují dobrou manipulaci a řízení stroje při všech rychlostech. Podvozek si poradí i s větší jámou na silnici. U zadního centrálu by se hodilo štelování, při jízdě ve dvou a plně naloženém stroji mám občas pocit, že už nestíhá.
Jízdu po českých rozbytých okreskách zvládá Pego bravurně, při delších cestách a přejezdech po dálnici se dá držet tempo kolem 130km/h. Motor udržuje přijatelné otáčky a má ještě rezervu na zrychleni.
Po obuti lepivějších pneu není problém s Pegasem i trochu pozávodit a poklopit. Rám se v náklonech nekroutí a podvozek drží dobře stopu. Široká řidítka výborně umožňují použít obrácený smysl řízení. Není pak problém brousit pneu téměř do konce dezénu.
Z terénu mám zkušenosti akorát na šotolině. Ta Pegasu (narozdíl od jezdce a pneu) nečiní žádný problém.

Motor:
-Motor svižně zabírá od 3 tisíc, jezdění pod je spíš na brblačku přes město. Točit jde až do omezovače v 7,5t. Spotřeba u stříkačky se pohybuje kolem 4,5 litru, kupodivu i ve dvou. Vibrace od motoru jsou poměrně malé, čekal jsme to horši. Osobně mám pocit, že kolem 5 tisíc mírně klesnou a pak opět vzrůstají.

Brzdy:
-Pego jsem koupil s pancéřovanými hadicemi. Přední brzda funguje excelentně a nevadne ani při prudkém čki dlouhém brždění. Zadní brzda se podle mě nedostatečně chladí a přehřívá se. Kapalina se rychle znehodnotí a brzda pak spatně brzdí. Osvědčilo se mi jednou za rok kapalinu vyměnit, pak to funguje a není problém kolo zablokovat i ve vyšších rychlostech.

Světla:
-Moc často v noci nejezdím, ale párkrát už na to došlo. Dálková světla jsou ok. Klopená jsou horší, mají malý světelný výkon a pokud třeba narazíte na tmavý nebo mokrý asfalt, nedokážou ho dostatečně osvítit.

Ochrana:
-Vcelku širší kapotáž poskytuje celkem dobrou ochranu proti větru dešti. Výborné jsou kryty na řidítkách, při dešti a nižších teplotách jsou k nezaplaceni. Přední štítek funguje také obstojně, do 120 km/h zvedá vzduch do úrovně helmy. Pro vyšší jezdce je možnost vyměnit ho za prodloužený.

Spolehlivost:
-Za cca 30t km, jsem mel pouze pár drobných závad (viz. web-opravy na cestách), a ne vždy to byla chyba techniky. Jinak je Pegaso hodně spolehlivá motorka, které na údržbu stačí servisní intervaly.

Po 3 sezonách můžu stálé říkat, že ježdění na Pegasu je super :-)

Tomis



12.7.07
Aprilia Pegaso 650 rv.96 + 01

Ahoj, koukal jsem na nové stánky a jsou fakt dobrý.Jinak jezdil jsem Pegaso 5 let, měl jsem Pegaso r.v.96 a to dva roky a pak jsem měl Pegaso r.v.2001. 96 byla bez problémů, no stará poctivá práce a na 2001 bylo několik drobných závad, tak bych táké rád přispěl několik rad k opravám a zkušenostem s Pegasem.

K závadám na 2001- jako prví jsme měl problém s O kroužkem na víčku olejového filtru, kdy zařal z filtru rosit olej, tak co s tím, potřeboval jsem jezdit a dodání nového krožku týden, tak jem zaběhl do místní autosportu, kroužek vzal s sebou a bylo vyhráno pasuje tam O kroužek z termostatu na Š.Favorit - cena pár kaček , při montáži byl trochu na těsno ale pak jsem na něj jezdil celou sezonu do další výměny oleje bez rosení a dalších problémů.

- další závada se týká opět oleje, začalo rosit čidlo tlaku oleje, mezi tou plastovou čepičkou s konektorem a přírubou, za dva dny jsem měl odjiždět na dovolenou do Alp. Nikde jsem čidlo nesehnal, termím dodání nejméně 7 dnů . Tak znovu do autosporu a zase hledat - hledáme, hledáme a ono tam pasuje olejové čidlo ze Škodovky, má sice o trochu větší přírubu ale bezproblémů se tam vejde provozní tlak stejný,závit také - stálo myslím 60 ,-Kč jezdil jsem na něm celou sezonu pak jsem koupil origoš za 400,-Kč.

- další drobná závada, již na stránkách popsaná, o šroubek kapotáže prodřený chladič, vařit jsem to nechtěl byl , nechtěl jsem vyndavat chladič tak jsem zkusil ve zdejším kovomatu sehnat nějaké lepidlo a sehnal a velice se osvědčilo- je od f. MASTER Sil jedná se o lepidlo na opravu radiátorů ústředního topení, nádrží automobilů, chladičů - je to dvousložkové lepidlo podobné jako tekutý kov ale ve tvaru válečku modelovací hmoty, po vytvrdnutí cca 30 min je normálně brousitelné, dá se vrtat, je to vyzkoušené , odolává benzinu, olejům, teplotám do 300 C beru si ho na každou delší cestu.Chladič držel jako svařený.

-pak zkušenost se zadní brzdou, v Alpách byl jsem naloženej se mi stalo, že jsem jí uvařil, opravdu se málo chladí, tak jsem také brzdovku radši vyměnil každý rok

- dále vypověděl službu spínač zadního brzdového světla, prý běžná závada, kupoval jsem origoš stál cca 450,- Kč.

Jinak Pegasa bez dalších závad, jenom pravidelně servisované, řetězovku jsem jezdil od ČZ a dobrý stála celá 2000,-Kč,byl jsem opravdu spokojen, na Pegaso nedám dopusti opravdu dobrá a hlavně krásná mašina ale pořeboval jsem změnu tak jsem přesedlal na Transalpa.

Tak snad rady na opravy někomu z kluků pomůžou, přeju hodně šťastnejch kilomerů .

S pozdravem Radek Čekal

 

 


14.5.09

 

Aprilia Pegaso Trail 2008

Asi před dvěma roky mě po 15ti letech absence chytil pocit, že potřebuju motorku. Nechtěl jsem se hned ze začátku zabít a taky si občas rád dám nějakou polňačku, takže volba padla na cestovní enduro kolem 600ccm. Měl jsem takovýhle rozhodování: BMW F650GS (dobrý, hezký, ale drahý); KAWA KLE 500 (dobrá cena, líbil se mi dvouválec, ale má dost zastaralej design); HONDA TRANSALP ( dobrá motorka, ale vždycky se mi na jedný konkrétní něco nelíbilo); PEGASO 3 (poměr cena-výkon dobrej a našel jsem i jednu co mi fakt padla do oka).

No a tak v únoru 2007 stálo prvmí Pegaso v mý garáži. První dojmy po 15ti letech byli: velký, těžký, divoký. Asi po 500km jsem si na ni začal zvykat a najezdil jsem na ní asi 8 000km za sezónu. Byl jsem spokojenej, jen v terénu je opravdu dost neohrabaná. Spotřebu jsem měl kolem 6,5 litru.

Na podzim 2007 jsem začal pokukovat po Trailu. Líbil se mi moc už od uvedení na trh. Přes zimu jsem si opravdu rok starýho Traila koupil a mám na něm k dnešku najeto asi 1200km. Oproti staršímu Pegasu je ovladatelnější a v terénu působí trošku lehčím dojmem, i když váha je skoro stejná. Motor je skvělej, nechá si dost líbit a i na podvozku je vývoj hodně znát. Moc se mi líbí přístrojovka (jsem hračička), a opravdu pohodlný sedlo. Jezdím kolem 5ti litrů na 100km. Koupil jsem padáky od "RD moto", sedli perfektně a teď ještě sháním nějaký pěkný blastery. Motorkou jsem zatím nadšenej a doufám, že mi to vydrží.

Pavel

 

Login