25.7.07
Caponord

Jeden krasavec mi stojí v garáži a nedám na něj dopustit. Mám ho druhým rokem a max.spokojenost. Pořídil jsem si ho po pegasu, které šlapalo jako hodinky, ale při mém vzrůstu 190cm jsem potřeboval větší stroj. Volil jsem mezi Varaderem a Caponordem a stále jsem se nemohl rozhodnout, až nakonec jsem je viděl v bazaru stát vedle sebe a v ten moment byla jasná volba ,,Caponord,, je to prostě italka s krásnou linii těla, nechci se nějak dotknout varaderistů, ale vedle caponorda mi Varan připadá jako kačena.

Aprilka je prostě Aprilka, jízda s ní je super, pálí od spodu, s baťůžkem a kufry klidně svištím přes 200. Teda někdy, minule mě už ten batoh škrtil. Co mě udivilo je to, že perfektně drží stopu. V zatáčkách sedí jako přilepená, dokonce jsem si štrejchl nohou o asfalt. Když jsem si pak stoupl zezadu a viděl jak jsou stupačky vysoko, zdá se až nemožné, že se dokáže tak položit a držet stopu.

Jen teď mě trochu zlobí kontrolka EFI, která stále bliká i za jízdy. Měl jsem ji na diagnostice, která ukazovala vadnou cívku, kterou jsem vyměnil a bliká stále. Tak opět diagnostika a teď ukazovala, že všechny cívky jsou špatné... máša se chová ale bez problémů, super starty, spotřeba v pohodě, bezproblémový chod motoru. Mechanik mi doporučil ať ji zalepím černou páskou, že to bude v kabeláži... také řešení, které jsem nakonec udělal. Třeba někdo bude vědět více než dignostika v Brně.

Capon



28.10.07
Caponord rv.03 aneb Jak jsem ke Caponordu přišel

Jako majitel Pegasa jsem o existenci Capa věděl, ale říkal jsem jsi moc velký a těžký na moje ježdění ….ale jednoho dne přijel Milan na novém Caponordu a nechal mě projet a bylo rozhodnuto, tak velký a těžký to zase není :o))
Tak jsem se začal rozhlížet po netu a našel jsem jednoho hezkého s málo najeto a opuštěného v Mnichově v bazaru. Proběhlo několik telefonátů do Mnichova které provedl Jirka_Plz (díky), neb já jsi německy neřeknu ani o vodu. Byl stanoven termín, jedna sobota v březnu 2006. Zapřáhli jsme vozík za kámošovu Octávku a jelo se. Cesty v pohodě jen v Mnichově byla sněhová kalamita …(bazarista chodil a říkal „katastrofa“ toho sněhu bylo fakt dost).
Caponord byl docela pěkný. Projel jsem ho po podzemní garáži, naložil, zaplatil a domu…cestou jsme se stavili u Jirky v Plzni, aby viděl co vlastně vytelefonoval :o)).

Motorku jsme složili v Říčanech u půjčovny odkud jsem měl půjčený přepravník na motorky. Natočily sme Capo přes kabely, baterka byla suchá :o(( a já jel prvních 40 km na svém Caponordu domů. Při této cestě jsem zjistil první věc co mi nevyhovuje ….zpětná zrcátka ….viděl jsem jsi jen ramena a nic za sebou :o( Tak první výměna byla za zrcátka z Pegasa a teď už jsem spokojen. Doma jsem prohlídl celou motorku a vše bylo v pohodě. Je to rok 2003 přihlášen 7/2004 měl najeto 7200 km čemuž odpovídal i stav kotoučů, pneumatik i destiček ………a v motoru byl i originál olejový filtr Rotax .

Závady jsem měl jen lehkého rázu, odešel spínač zadní brzdy. Jinak probíhá jen standardní údržba….olej,filtry,gumy,destičky. Při plánované zimní velké údržbě jsem zjistil, že mi nefunguje přitvrzování zadního tlumiče a že se někam ztratila kapalina, která tam má být. Nikde jsem nic vyteklého nenašel, přesto kapalina byla fuč….tak tlumič ven, zbytek kapaliny vylít a nahradil jsem ji brzdovkou …všechno složil a hle, tlumič už rok funguje bez problémů.

Na Capu jsem jsi dodělal drobnosti jako výstražné blinkry a zásuvku z boku motorky jsem vytáhnul na palubku na dobíjení mobilu a navigace za jízdy. Co me štvalo byla příliš rychlá jednička při jízdě v koloně, nebo po městě. Muselo se stále spojčit. Tak jsem se rozhodnul, že zkusím zvětšit rozetu o 4 zuby, což by mělo motorku zpomalit asi o 10 km/h podle výpočtů. A skutečně to tak bylo. Je to pomalejší, ale silnější a nemusí se tak spojčit :o)) Sehnat rozetu byl problém, tak jsem jsi ji nechal vyrobit na zakázku z duralu u firmy KTM ve Vlašimi.

Pneumatiky jezdím Metlezer Tourance a vydrží cca 15 000 km což na tuto motorku v pohodě. Drží výborně i na mokru, ale to moc často raději nezkouším. Do Rumunska jsem obul hrubší vzorek Heidenau K 60 a to bylo na mokru ještě horší, ale na rumunské šotolině pohoda :o)). Další gumy co chci zkusit jsou Heidenau K 76. Jsou to gumy podobné Touranckám, ale za jinou cenu a co jsem četlna netu, tak i na BMW GS 1150 je obouvají, tak nemůžou být tak špatné. Tuto zimu budu ještě trochu řešit elektriku, nějak zlobí dobíjení tak ho musím doladit. A po půl roce mi Aspirit dodal padací rámy, tak ty taky musím namontovat.

Závěr: Mě s Capem spokojenost :o))
Marek